Saturday, July 24, 2010

TINGGAL KENANGAN

Hari ini, tanggal 23hb Julai merupakan hari lahir orang yang aku kasihani.
Sekiranya dia masih hidup usia akan menjangkau 74 tahun. Hari ini adalah
hari yang ke 42 dia di alam barzakh.

Insan ini cacat angota, tidak pernah bernikah, tidak punya zuriat.
Dia menabur budi merata-rata agar dia di sayangi dan diingati sepanjang masa.
Apa yang dia inginkan hanyalah suatu doa agar rohnya tenang dan aman.

Malam tadi selepas solat aku bertahlil buat dia yang aku sanjungi.
Ya Allah Engkau cucuri lah rahmat keatas rohnya, Engkau luaskan lah kubornya,
Engkau terangkan lah tempat semadinya. Engkau berilah dia Syurga Mu.

Ya Allah Engkau ampuni lah segala salah silap aku
waktu menjaga dia di saat saat yang akhir itu.
Aku tahu, aku tidak dapat memberi dia perhatian yang penuh.
Aku tahu, aku tidak tunjuk kan kasih sayang ku secukupnya.
Aku juga tahu, Ya Allah, Engkau yang Maha Pengampun
dari itu ampunilah diriku ini atas segala dosa dosa ku.

No comments:

Post a Comment